Mașinile pe hidrogen devin tot mai interesante: cel mai nou vehicul prezentat
Compania de vehicule comerciale alimentate cu hidrogen Hydrogen Vehicle Systems (HVS) a dezvăluit un vehicul greu de marfă (HGV) electric cu hidrogen, fără emisii.
Compania și-a prezentat grupul motopropulsor cu hidrogen sub forma unui demonstrator de tehnologie HGV de 40 de tone metrice. Proiectat intern de Pete Clarke, șeful de proiectare la HVS, designul demonstratorului de tehnologie permite o aerodinamică îmbunătățită în comparație cu camioanele actuale cu motor cu combustie internă (ICE). Beneficiile ulterioare includ o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil pe distanțe lungi și o ergonomie spațială îmbunătățită în interiorul cabinei, inclusiv un acces mai bun și mai mult spațiu la comenzi. În funcție de călătorie – traseul parcurs, condițiile drumului și stilul de condus – HGV-ul HVS are capacitatea de a parcurge până la 600 km.
Sistemul de propulsie al vehiculului HVS folosește un sistem de celule de combustibil și un sistem de stocare a energiei pentru a distribui electricitatea unui motor electric pentru a transmite puterea roților.
Utilizează sistemul de recuperare a energiei cinetice (KERS) pentru a recapta energia la frânare în timp ce camionul încetinește. Sistemul de propulsie integrat este controlat cu sistemul de control avansat Semas de la HVS, care monitorizează interacțiunile dintre șoferi și sistemele de control, oferind eficiență și durabilitate a consumului de combustibil.
Cum funcționează
Celula de combustie permite o rază de acțiune mai mare, o capacitate de transport mai mare și o realimentare mai rapidă decât ar fi posibilă numai folosind tehnologia electrică a bateriei: timpul de realimentare tipic este comparabil cu motorina, aproximativ 20 de minute pentru a umple rezervoarele de hidrogen de înaltă presiune.
Potrivit companiei, singura emisie de la vehicul sunt vaporii de apă, ceea ce înseamnă că nu există emisii nocive de gaze cu efect de seră de niciun fel. Multe stații de alimentare cu hidrogen vor fi amplasate la curțile vehiculelor comerciale existente, folosind dozatoare care arată similar cu cele convenționale pe benzină și motorină, dar cu o duză diferită.
Alte variante ale tractorului 4×2 HGV alimentat cu hidrogen, inclusiv o variantă cu volanul pe stânga, sunt, de asemenea, în curs de dezvoltare. Unitățile vor fi construite pe un șasiu complet nou, proiectat intern în jurul sistemului de propulsie cu hidrogen, care constă din cilindri de hidrogen presurizat, celule de combustibil, un sistem de stocare a energiei și o punte spate electrificată.
„Suntem încântați să dezvăluim HGV-ul nostru de 40 de tone metrice la Salonul Vehiculelor Comerciale. Acest demonstrator de tehnologie prezintă designul nostru inovator al vehiculelor comerciale electrice cu hidrogen și tehnologia avansată a sistemului de propulsie. Camioanele noastre cu emisii zero sunt o parte cheie a decarbonizării sectorului logistic. Hidrogenul este combustibilul perfect pentru industria de transport, oferind intervale mai lungi și realimentare rapidă datorită stațiilor care pot fi integrate cu ușurință în rețelele cheie de transport existente. În plus, vom furniza clienților noștri cel mai avansat HGV din sector, oferind o schimbare treptată în experiența și eficiența de conducere”, a declarat Jawad Khursheed, CEO al HVS.